Back to Top

Klachtenprocedure

We doen ons uiterste best om de opvang en het onderwijs van uw kind zo goed mogelijk te verzorgen. Het kan altijd voorkomen dat iets niet loopt zoals verwacht. Wij streven directe communicatie na met degene die het betreft. Als dit niet tot een voor beide partijen gewenste oplossing leidt, dan kan men zich wenden tot de directeur; J. Wedage. Mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren dan kan er contact gezocht worden met de bestuursmanager. Als laatste bestaat de mogelijkheid een klacht in te dienen bij de LKC. Landelijke Klachten Commissie voor het primair onderwijs. Postbus 85191, 3508 AD Utrecht, Telefoon 030 2809590, e-mail info@onderwijsgeschillen.nl

Voor de KOV/BSO kan in zo’n geval een klachtenformulier ingevuld worden welke te vinden is op de website van Kibeo; www. Kibeo.nl. Een folder met uitleg is op te vragen bij de pedagogisch medewerksters.

Voor het geval er sprake is van ongewenste omgangsvormen is er op IKC Voorhoute een vertrouwenspersoon aangesteld. Dat is dit schooljaar juf Anouk. Indien nodig kan juf Anouk u met de klacht doorverwijzen naar de externe vertrouwenspersoon Dimphy van Poppel, die met instemming van de GMR gekozen is. Ze is te bereiken via telefoon: +31641108208 en via e-mail: info@dimphyvanpoppel.nl.

Deze externe vertrouwenspersoon neemt de klacht in behandeling
en gaan te werk volgens het Reglement Landelijke Klachtencommissie.
Dit houdt in dat mevrouw van Poppel aanspreekpunt is bij klachten en daarbij

  • door middel van bemiddeling naar een oplossing zoekt
  • indien nodig de klager helpt bij de procedure
  • bijstand kan verlenen bij het doen van aangifte bij politie of justitie
  • aanwijzingen, zijnde geen concrete klachten, ter kennisgeving zal doorgeven aan de directie of het bevoegd gezag
  • gevraagd of ongevraagd advies geeft over de door het bevoegd gezag te nemen besluiten