Welkom in groep 8!

Het laatste basisschooljaar van de leerlingen blijft toch altijd ergens wel een beetje spannend en bijzonder. De kinderen moeten nog een jaar hard werken om zo goed mogelijk voorbereid richting het middelbare onderwijs te gaan. Zo worden er toch ook nog een hoop nieuwe leerdoelen behandeld of oude leerdoelen verrijkt zoals bij bijvoorbeeld de procenten, kommagetallen en breuken bij rekenen, de bijvoeglijk gebruikte voltooid deelwoorden bij spelling en alle verschillende woordsoorten en zinsdelen bij taal. De leerlingen hebben in groep 7 al een voorlopig schooladvies gehad, maar horen in groep 8 na het maken van de doorstroomtoets (voorheen ‘Eindtoets’) in februari hun definitieve niveau. Naast al dat werken doen we er natuurlijk samen alles aan om zo’n laatste schooljaar nog even extra te genieten van die vertrouwde plek waar de meesten al 8 jaar rondlopen en sluiten we dat mooie hoofdstuk af met een kamp!